אושר לקריאה ראשונה: בחירות בג' בניסן

    אבי רבינא No Comments on אושר לקריאה ראשונה: בחירות בג' בניסן

    ברוב של 10 תומכים מול 7 מתנגדים: ועדת הכנסת אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיזור הכנסת, ולקיים את הבחירות לכנסת ה-24, בתאריך ה- 16 במרץ 2021, ג' בניסן

    צילום: שמעון מלכה, דוברות הכנסת
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-23, אושרה לפני זמן קצר בוועדת הכנסת, לקריאה ראשונה. חברי הכנסת תמכו בהצעה לקיים את הבחירות לכנסת ה-24, בתאריך ה- 16 במרץ 2021, ג' בניסן, ברוב של 10 תומכים מול 7 מתנגדים. הצעת החוק תעלה לקריאה ראשונה במליאת הכנסת ביום שני הקרוב.

    מדובר בתאריך שנחשב לטוב יותר עבור המפלגות החרדיות שדחפו אליו מאחורי הקלעים, על אף שבהצבעה הגלויה הם הצביעו נגד ההצעה, יחד עם גוש הליכוד.

    עם זאת, אם הכנסת תתפזר לבסוף בעקבות אי העברת תקציב ולא בהצעת חוק, הבחירות יתקיימו חמישה ימים לפני חג הפסח – תאריך שאינו טוב עבור רוב המפלגות ובפרט אלו החרדיות.

    עוד בהצעת החוק שאושרה לקריאה ראשונה: הפחתה של כעשרה אחוזים במימון הבחירות, הקלה בפריסת החזר הלוואות הסיעות, ושקיפות בתעמלות הבחירות: מודעת בחירות תישא את שמו ומענו של האדם האחראי להזמנתה, ואם אותו אדם פעל מטעם מתמודד בבחירות או מטעם גוף אחר, תישא המודעה את שם המתמודד או הגוף.

    ח"כ שלמה קרעי בעת ההצבעה: "צריך לקרוא להצבעה הזאת הצבעה נגד המדינה ותמיכה ברשימה המשותפת".

    ח"כ עוזי דיין (הליכוד): "שוב הוקמה מפלגה לא דמוקרטית. יש לנו בכנסת קרוב ל 70 חברי כנסת שלא נבחרו בבחירות דמוקרטיות פנימיות, אלא אדם אחד בלבד מינה אותם. אף אחד לא בחר בח"כ שאשא-ביטון, והיא עכשיו צפויה לקחת את המימון שלה לרשימה של גדעון סער. עדיף לחכות עם הבחירות למועד טוב יותר. החלטות קיצונית בעניין קיצוץ מימון המפלגות יביאו לחריגה מהתקציב ופגיעה בדמוקרטיה".



    0 תגובות